Totalul afișărilor de pagină

joi, 26 iulie 2012

Jurnalul de calatorie

    A trecut deja o luna de cand m-am mutat la matusa.M-am inscris la un curs in apropierea mea si am inceput incetul cu incetul sa invat Franceza.
Asezata pe o bancuta,in mijlocul orasului,cu o cladire foarte frumoasa in stil vintage,in spatele meu si un felinar usor inclinat,de culoare inchisa,in stanga mea.Ma relaxam cu un roman frantuzesc de Guillaume Mussope care incercam sa il inteleg,insa nu stiam destula franceza:
         ''Ah,e atat de geru'' oftez eu
         ''Poate daca nu te-ai plange si atata,ai invata mai usor Franceza'' ma incuraja matusa ''haide sa iti gasim o rochita frumoasa''
  
Ma plimbam pe strazile lungi ale Parisului,admirand peisajul cu magazine in stanga si in dreapta mea,cladiri care din care mai frumos ornate si balcoane cu flori rosii,roz sau galbene.
         ''Aici totul pare perfect''

Trecu ceva timp de cand matusa nu mai scoase nici un cuvant,si in aglomeratia mare,o lasasem intr-un fel in spatele meu,insa cand mi-am intors privirea in spate,nu mai era.M-am ridicat pe varfuri pentru a vedea deasupra agitatiei pariziene insa in zadar.
       ''Probabil a vazut o rochita frumoasa in vre-un magazin,si s-a oprit sa mi-o cumpere'' bombani eu
Era logic pentru mine insa vroiam sa verific asa ca am bagat mana in geanta de firma care o tineam pe umarul drept,cautand un carnetel.
       Era un carnetel micut,de buzunar,cumparat de la un magazin micut cu obiecte vechi numit lá vieil.Il purtam mai tot timpul cu mine,acolo aveam cateva notite,desene,adrese,nume de magazine cat si specialitati de la diferite restaurante,chiar si poze.Era un fel de jurnal,un jurnal de calatorie mai bine spus.
      Si cum bine stim toate,orice ti-ai dori,gasesti intr-o geanta de femeie,insa nu ceea ce iti trebuie.In cele din urma am dat de micutul meu carnetel,deschizand-ul la una din paginile cu numere de telefon.Mi-am notat numarul in agenda si am apelat,cercetand cu privirea,din nou,multimea agitata.
            ''Abonatul nu se afla in aria de acoperire a retelei noastre,lasati un mesaj dupa semnalul sonor sau incercati mai tarziu''
            ''Alo,matusa,unde esti?eu sunt langa standul cu flori.te astept aici,.''
      In inbulzeala,un barbat s-a inpins in mine,nepasator facundu-ma sa imi scap geanta pe jos,din care,bineinteles au iesit plimbarete mii de lucruri,cum ar fii.:
     rujul,rimenul,carnetelul meu,parfumul meu preferat Dior{multumesc domnului ca nu s-a spart},tampoane,romanul care il citisem,o oglinda care s-a spart,pachetul de tigari,bonuri fiscale,cupoane expirate si multe alte chestii inutile.
           ''La'Dracu'' mormai eu.
Ma apleca frumos sa imi adun lucrurile cand zaresc de-asupra mea un Trandafir rosu aprins intins chiar in ochii mei. Privesc si mai bine si observ ca frumosul trandafir imi era daruit de un Mim.
         ''Merci''
Mimul dá din cap in semn de apreciere si se apleca spre mine,ajutandu-ma sa strang lucrurile.
     M-am ridicat,multumindu-i din nou mimului si plecand cu trandafirul in mana stanga si geanta in mana dreapta.


         Am stabilit ca ma intalnesc cu matusa acasa,nefiind departe de locul unde ma aflam,am luat metroul doar pentru cateva statii.In metro am inceput sa imi caut din nou carnetelul pentru adresa unei florarii din apropiere,insa,ca de obicei nu il mai gaseam.
        ''Unde te mai ascunzi acum?''
    Nu era ''ca de obicei'' ,caci nu se mai afla in geanta.
        ''Doar nu l-am uitat pe jos,sau lo fii luat cineva?Mimul probabil? ahhh,nu era prea dragut...poate altcineva'' imi spun. Simteam o agitatie,si in tot corpul furnicaturi.
         ''cine stie romana,cine ar intelege ce am scris.....ahhh Sayuri,.Delirezi. Desi trebuie sa fiu precauta,sa-mi aduc aminte ce anume scriam pe acolo.... poate m-ar ajuta.Poze personale....hummm...cateva numere de telefon si adrese....:-?...schitele locurilor mele preferate si alte zeci de pagini in care descriam diferite zile,plus informatii intime despre mine....sunt o idioata''...spunand acestea imi plesni singura una peste cap cu trandafirul ''E DOAR VINA TA''
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu