Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 28 iulie 2012

La multi ani mie!

             Emotiile erau imense,costum elegant,interviul la colegiul multdorit era deja stabilit dupamasa,iar teama ca jurnalul meu ar fii ajuns pe mainile cui nu trebuia,era din ce in ce mai mare.
.Dupamasa am fost prezenta la interviu,si bineinteles acceptata. Urma sa incep cusuriile din toamna,deci mai aveam la dispozitie ceva timp sa invat limba.        Zilele au trecut,care din care mai plictisitoare,intrigante,ciudate sau superbe.
Cu franceza mergeam din ce in ce mai bine si parca totul incepea sa capete un sens,insa inca eram intr-o lume in care nu puteam sa vad scarile din fata mea si mereu mi se parea ca urmatorul pas am sa-l fac in gol.
     Asa s-a dus o alta vara din viata mea.

          LA MULTI ANI! imi ura matusa cu un tort minunat in mana ,intr-o dupamiaza .
       ''Scumpo astazi este ziua ta''
       ''De parca nu stiam''raspund indiferenta.
       ''Si cum trebuie sa te simiti la 19 ani?''
       ''Ca la 18,matusa,sincer eu nu vad nici o diferenta.''cu o voce calma,o asigur pe sora tatalui meu,ca totul e in regula cu mine.
       ''Dar...''continua ea''Ti-ai propus sa faci ceva spectaculos azi?''
       ''Sa hoinaresc straziile parisului pe inserate....''
       ''Iubit-o,asta faci de fiecare daca cand ai timp liber,totusi este ziua ta,ce spui daca,dupa ce vin de la serviciu ne vedem in fata magazinului cu trandafiri din piata?''
       ''Pe langa tarabele cu tablouri si langa mimi?'' era puncul nostru de reper.
Matusa facu semn din cap,apoi imi intinse pe masa o felie de tort cu o lumanare
       ''ok'' M-am autoservit cu o lingurita,din dulapiorul de langa ghiuveta si m-am asezat la masa,gustand din tort,apoi exclamand ''Oh minunat,matusa,tot o bucatareasa excelenta ai ramas''
       ''si ma bucur sa aud asta de la tine,te-am pupat printes-o ne vedem diseara'' Matusa se indrepta spre usa,cu o valiza in mana dreapta.Fusta ei neagra cu multe pliuri ii flutura sub voalul transparent,mai lung in spate,iar camasa alba,semnata Yves Saint Laurent in contrast cu o brosa turcoaz extrem de valoroasa care completa tot lookul glamour,indica clar ca Josephine,nu lucra la o florarie de pe strada Delambre si nici la cel mai faimos complex comercial din Paris.Ceva modest pot spune.Lucra la un birou de pe strada Rue Clovis.

  ''papa.'' luand-umi la revedere,inchid usa dupa ea si grabita,ma indrept spre balcon luandu-mi o tigara din poseta. Imi placea sa fumez pe balcon diminetiile cand eram singura. Imi aducea aminte de diminetiile petrecute in balcon la 17 ani,in München, fumand. Dupa ce mi-am terminat tigara ma indreptam garderopa,pentru a-mi alege cea mai moderna,frumoasa si indragita tinuta de a mea.
             Poate prima impresie care am facut-o legat de ziua mea este ca ''Nu imi pasa'' insa chiar imi pasa.Imi pasa foarte mult,insa nu imi doream ceva foarte extravagant,vroiam ceva intim,finut,de bun gust,si tipic Parizian.Adoram plimbarile lungi pe inserate,caci doar atunci Parisul imi oferea doza maxima de liniste,incredere si doar atunci imi descoperea secretele sale,ratacindu-ma pe strazi in care nu am mai fost aratandu-mi viata oamenilor care nu i-am mai vazut,inafara forfotei de la ora 14,din mijlocul orasului.
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu